sobota, 14 stycznia 2012

Od makiety do wizualizacji

Co jeśli chcę wykonać  efektowną prezentację wizualną projektu, ale modelowanie i praca w softach 3d przyprawia mnie o mdłości. Chciałbym jednak mieć ładne wizualizacje, ale kompletnie brakuje mi cierpliwości do przygotowania, ustawiania i oczekiwania na render. Co wówczas? Okazuje się, że świetną podstawę do wykonania zadania stanowi fizyczna makieta, prosty, linearny model 3d zbudowany w kilka minut,  a nawet szybki szkic.

W ten sposób powstały wizualizacje do projektu nad którym pracowałem kilka lat temu. Materiałem wyjściowym była fotografia makiety. Proces powstawania ilustracji prezentuje poniższy klip.


Jestem gorącym zwolennikiem projektowania przy użyciu kilku technik współgrających ze sobą wzajemnie. Wszystko ma początek pośród myśli w głowie, którego kontynuacją jest równoległa praca na szkicach, prostym modelu fizycznym, roboczym modelu 3d, rysunkach technicznych 2d. Taka korelacja zapewnia płynny i możliwie wysoce świadomy rozwój koncepcji, panowanie nad przestrzenią, funkcją i estetyką równocześnie. Mam wówczas gwarancję zrównoważonego rozwoju projektu w którym żadne z powyżej wymienionych aspektów nie zdominują innego. Nie inaczej było w przypadku powstawania przystani wodnej.



Po więcej informacji zapraszam na stronę studia www.uniquevisionstudio.com

1 komentarz: